29. toukokuuta 2012

No stress

Oon ihan sekasin ku ei oo kauheeta koeviikko stressiä päällä koko ajan :D Mun lukion 2.vuoden viimeinen koe oli tänään, kamalakamala ENA6-kurssin koe mut se on ohi, thank god! Koko kevät muutenkin mennyt aika lailla nappiin (mitä nyt muutamat stressi ja ahdistuskohtaukset voi sivuuttaa)
Kevään stressi ja onnistumisethan ovat koostuneet seuraavista elementeistä:





Suoritin viimein Trumpetin 3/3 ja kyseistä soitintahan olen soittanut v. 2003 ->  Kamala stressi oli tästäkin, mutta tutkinto meni läpi arvosanalla 3 eli hyvä. Tutkinnot arvostellaan aina arvosanoin 1-5. Ja ykköselläkin pääsee läpi :) Sain myös musiikkiopiston päättötodistuksen koska olen suorittanut kaikki teoriat ja YMT:n (yleinen musiikkitieto) hyväksytysti. Tän korkeammalle en soittouralla enää tähtää, ensi vuosi tulee olemaan semmoista leppoista soittelua ja soittotunneilla käymistä, ilman vastaavia paineita jotka koin tänä vuonna.



Aloitin Yo-kirjoitukset jo 2lk. keväällä (tyhmän rohkea teko) ja kirjoitin niinkin yleisen aineen kuin Terveystieto. Koska olen perfektionisti niin  E okei L oli alusta alkaen tavoite sillä tiesin että tässä aineessa olen ennenkin ollut hyvä ja muutenkin esseekirjoittaminen on mun mielestä kivaa (silloin kun on perillä asiasta mitä kirjoittaa). Tein kaikki kliseiset ÄLÄ TEE NÄIN asiat kun kirjoitin
a) aloitin kirjoittamaan jo 2.vuonna (tää jakaa mielipiteet)
b) kyseinen jakso oli mulla täynnä, kaikilla 8 koodilla kurssi eli 8-16 olin joka päivä koulussa. Niin mikä lukuloma tai opintojen suunnittelu? Pidin yhden päivän omaa lukulomaa, sekin päivää ennen kirjoituksia.
c) Luin koko edellisen yön ennen kirjoituksia (en siis nukkunut ollenkaan), energiajuomalla paikkailin univelkoja
d) Luin kirjoituksiin ainoastaan reilun viikon. Lukusuunnitelmassani aloitin lukemaan 1.1,2012 mutta kummasti lukeminen alkoi vasta maaliskuun alussa.
e) Eväänäni oli kaikkea epäterveellistä mässyä. (leivos, suklaata, ruissipsejä jne.) Kirjoitin kuitenkin koko 6 h enkä siis ehtinyt edes syödä.
Mutta kaikista noista virheistä huolimatta, koe lähti tarkistukseen E:nä, nousi 6 pistettä ja L tuli takaisin :)Kyllä sen viikon aikana tuli töitäkin tehtyä, luin 12 oppikirjaa + kirjastosta lainattuja kirjoja (koskien mm. median vaikutusta terveyteen sekä kaiken kattavan kouluterveydenhuolto opuksen) joista sain juuri ne nippelitiedot mitä esim. HIV-jokerissa tarvittiin. Oheismateriaalin lukeminen siis kannattaa AINA.


Mun vaikeasti kehitysvammainen 13-vuotias pikkuveli joutui pitkällisen skolioosin vuoksi vaikeaan 7 tunnin selkäleikkaukseen TAYS:iin jossa molemmin puolin selkärankaa laitetaan rautaputket mikä estää selkää vääntymästä enää. Leikkaus oli 9.5. ja sujui hyvin, sen jälkeen tuli keuhkokuume ja niin rankat kipukohtaukset että pikkuinen piti laittaa koomaa vastaavaan tilaan jottei tuntisi kipua. Hän pääsi kotiin eilen, tosin sairaslomaa ja lepoa on vielä 5 vko, eli kotona makoilua mikä tekee leikatulla selälle hyvää.

Nyt alkaa jo näyttää helpommalta, muutama pikkusydeemi ahdistaa yhä mut kyllä tää tästä :)
Keep calm and carry on :)

8 kommenttia:

  1. ou mä olisin tosta työmäärästä saanu jo jonku stressihermoromahduksen! miten oot oikein selvinny? :o propsit sulle :) jajajaja niiiii ihanaa et loma alkaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä alkaa olla jo voiton puolella :) pari täs enkun tehtävää menossa mutmut :D

      Poista
  2. Käyppä kurkistaan mun blogia!
    Oon nimittäin haastanu sut haastepostaukseen! :-)

    VastaaPoista
  3. Ihanan oloinen blogi, jään seuraamaan! :) Käy ihmeessä kurkkaamassa mun ja liity jos tykkäät!

    ♥ janna-aleksandra.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kun kiva että tykkäät :) juu tulen kurkkimaan :)

      Poista